Notatka wizualna jak zaczrować odbiorcę

No właśnie, jak? Notatki wizualne możemy tworzyć i sprzedawać, ale możemy też nimi czarować, czyli wykonywać je na takim poziomie, że zarówno odbiorcy, jak i klienci będą oczarowani! W końcu notatka jest rysowana dla odbiorców, ale zlecającym jest klient. Obie te grupy są dla nas ważne. To jak, czarujemy?

Czarujemy odbiorcę

Notatka wizualna dla odbiorcy ma być przede wszystkim użyteczna. Będzie taka, jeśli odbiorca wyniesie z niej to, czego oczekuje (czyli na przykład konkretną wiedzę z danego tematu, podsumowanie webinaru). Żeby odbiorca był oczarowany, musi dostać prawdziwą pigułkę wiedzy w przejrzystej i czytelnej formie. Dla tego odbiorcy naprawdę nie ma znaczenia, czy chmurka będzie równa, strzałka prosta, a ludzik jak z malowanki – ważne jest to, o czym piszę wyżej. Dzieła sztuki ludzie wieszają na ścianach, albo podziwiają w galeriach – to na lodówce wieszają ważne informacje. Jeśli Twoja notatka wizualna trafi na lodówkę – możesz odtrąbić sukces 🙂

Narysuj kilka notatek wizualnych (jeśli nie masz pomysłów na nie, zajrzyj tutaj), pokazuj je, udostępniaj i obserwuj reakcje – sprawdzaj co się ludziom podoba, co pobierają, czy dzielą się tymi notatkami z innymi. Te opinie będą dla Ciebie świetnymi wskazówkami, na podstawie których zorientujesz się, co urzeka odbiorców w Twoim notatkach. Później będziesz to tylko szlifować.

Czarujemy klienta

Notatkę tworzymy dla odbiorcy, ale to w końcu klient ją zleca. Chcemy, żeby był zadowolony i żeby decydował się na kolejne zlecenia. Klient z pewnością zwróci uwagę na elementy, które opisałam już wyżej, ale warto zadbać też o kilka szczegółów, które będą dla niego istotne. Uwagę klienta bardziej przyciągnie wartość merytoryczna, ale też ważna dla niego będzie spójność z marką i innymi jego materiałami. Jeśli to Ty wykonujesz grafiki dla danego klienta – nie ma problemu, na pewno notatkę wykonasz w podobnym stylu. Jeśli jednak pracujesz z daną firmą tylko nad notatką – pamiętaj, żeby dobrze poznać markę, zapoznać się z jej stylem i kolorystyką. Klient na pewno to doceni.

Help! Skąd mam wiedzieć, jak czarować notatką wizualną?!

W moim e-booku „Zaczaruj swoją notatką wizualną” uczę jak czarować odbiorców i klientów notatkami wizualnymi, ale też krok po kroku przeprowadzam przez proces tworzenia notatki. Każda notatka to 4 etapy pracy: przygotowanie, praca z treścią, tworzenie notatki oraz „czary i posypywanie brokatem”. 

Jak widzisz, pierwsze dwa nie są związane z rysowaniem, bo nie to jest w notkach wizualnych najważniejsze. W pierwszym etapie rozpoznajesz temat i odbiorcę notatki – żeby stworzyć dobrą notatkę, musisz dokładnie wiedzieć, dla kogo ją wykonujesz. 

Drugi etap to praca z informacjami, które mają się znaleźć w notatce. Zanim umieścisz je na rysunku, dokładnie je analizujesz i starasz się grupować je tematycznie. 

Dopiero w trzecim etapie zapisujesz na notatce treść i rysujesz. Wiesz już, jak rozmieścić informacje, więc przenosisz je na papier, rysujesz schematy i ikony (tu też spokojnie możesz się obejść bez umiejętności rysowania!). 

Na końcu jest to, co nazywam „czarami”. To jeden z moich ulubionych etapów, który pozwala wyżyć się artystycznie. Teraz właśnie można szaleć z kolorami, ozdobnikami i dodatkowymi elementami graficznymi.

Pracę nad notatką podzieliłam na konkretne kroki. Jeśli chcesz wiedzieć, jakie 11 kroków pracy nad notatką wyróżniłam – zaglądnij koniecznie do e-booka „Zaczaruj swoją notatką wizualną”.

Zacznij ze mną przygodę z notatkami wizualnymi

zaczaruj notatka wizualna

★ Odkryj potencjał, który w Tobie drzemie i pozwól swojej kreatywności rozkwitnąć!

★ Naucz się sketchnotingu i zachwycaj odbiorców swoimi notatkami.

★ Dowiedz się, jak zacząć rysować i co robić po kolei, aby nie tylko zacząć, ale nie utknąć i dokończyć.

★ Naucz się wykorzystywać notatki wizualne w swoim biznesie i dowiedz jak w prosty sposób zdobywać zlecenia na wykonywanie notatek.

Zobacz inne wpisy:

Notatka wizualna jak zaczrować odbiorcę
Dla asystentek

Jak zaczarować notatką wizualną?

Notatki możemy tworzyć i sprzedawać, ale możemy też nimi czarować, czyli wykonywać je na takim poziomie, że zarówno odbiorcy, jak i klienci będą oczarowani! W końcu notatka jest rysowana dla odbiorców, ale zlecającym jest klient. Obie te grupy są dla nas ważne. To jak, czarujemy?

Czytaj więcej »