Tutaj może i powinnam wymienić wirtualne asystentki, które zjadły zęby na wirtualnej asyście, ale wydaje mi się oczywiste, że ktoś, kto planuje pracę jako WA wie od kogo się uczyć. Dlatego tutaj podsunę nazwiska kilku osób, które od lat działają w biznesie online i które warto podglądać, czytać, od których najlepiej się uczyć. Zauważ, że nawet jeśli jakieś szkolenie, e-book czy kurs wydają się być nie dla Ciebie, bo przecież Ty działasz w innej branży, zajmujesz się innymi zadaniami – to będziesz wspierać w przyszłości różnych klientów, z różnymi potrzebami. I nie chodzi mi o to, że powinnaś znać się na wszystkim, ale powinnaś być zorientowana zwłaszcza w tym, co wiąże się z biznesem online – jeśli takich klientów chcesz wspierać.
Taki przykład – może i Ty nie zamierzasz prowadzić swojego, dużego konta na Instagramie, ale w pewnym momencie Twój klient postanowi, że chce zacząć aktywnie działać na Instagramie i będzie potrzebował Twojej pomocy. Masz wtedy dwa wyjścia – powiedzieć – nie wiem co to jest Instagram, albo powiedzieć – nie jestem w tym specjalistką, ale szkoliłam się tu i tu, albo przeczytałam to i to, myślę, że wspólnie damy radę. Oczywiście możesz skoncentrować się wyłącznie na jednym czy kilku obszarach i w ogóle nie wychodzić poza to, jednak ja takiego podejścia nie polecam. Specjalizacja – owszem, ale nie ograniczanie się, bo rynek się zmienia, oczekiwania się zmieniają i warto być gdzieś w środku tego wszystkiego niż kurczowo trzymać się swojego poletka.
Ok, od kogo w takim razie warto się uczyć, kogo warto obserwować?
Marta Krasnodębska – Hakerki Sukcesu
Artur Jabłoński – o pisaniu i reklamach na FB
Ola Budzyńska – Pani Swojego Czasu
Magda Bek – strategia w mediach społecznościowych i w internecie
Ola Gościniak – WordPress
Marek Jankowski – Mała Wielka Firma
Urszula Rowińska – Biurowe Rewolucje
Kasia Miastacoglu – Worqshop
Ola Foryś – Korki z Insta