Wirtualna asystentka i notatki wizualne

Wiem, jak nudna jestem tr膮bi膮c ci膮gle, jak bardzo podoba mi si臋 praca Wirtualnej Asystentki, ale serio, ja naprawd臋 tym 偶yj臋 馃檪聽 Uwielbiam mo偶liwo艣ci, jakie daje mi realizowanie zada艅 dla innych biznes贸w. Korzystaj膮 na tym zar贸wno moi klienci, bo nie trac膮c czasu na drobne zadania, wykonuj膮 te wi臋ksze 鈥 kt贸re mog膮 zafakturowa膰 i korzystam na tym ja, bo podejmuj膮c si臋 czasami czego艣 nowego, wci膮偶 ucz臋 si臋, rozwijam, sprawdzam, kt贸re zadania daj膮 mi najwi臋ksz膮 satysfakcj臋 馃檪

Wiem, 偶e wiele asystentek uwa偶a, 偶e WA powinna specjalizowa膰 si臋 w konkretnej lub konkretnych dziedzinach. Jest w tym wiele racji, bo faktycznie, b臋d膮c specjalist膮 w danym obszarze mo偶na zgarnia膰 zdecydowanie wy偶sze stawki. Tylko, 偶e nie ka偶dy lubi i chce si臋 specjalizowa膰. Znam siebie i wiem, jak szybko wpadam w rutyn臋. Wiem, jak m臋czy mnie i nudzi robienie wci膮偶 tego samego. Tak by艂o zawsze. Gdy musia艂am zbyt cz臋sto robi膰 to samo, wykonywa膰 te same czynno艣ci 鈥 frustracja narasta艂a, w og贸le nie chcia艂o mi si臋 siada膰 do pracy.

Dlaczego nie specjalizuj臋 si臋 jak wi臋kszo艣膰 WA?

Chocia偶 zdaj臋 sobie spraw臋, 偶e dobrze by艂oby si臋 wyspecjalizowa膰, 艣wiadomie tego nie robi臋. To nie jest te偶 tak, 偶e nie rozwijam swoich umiej臋tno艣ci 鈥 robi臋 to, ale 鈥撀 powiedzmy wystarczy mi poziom 5/10 w 10-12 dziedzinach, a nie 10/10 w 3 馃槈 I s膮 klienci, kt贸rzy potrzebuj膮 w艂a艣nie takich asystentek 鈥 kt贸re umiej膮 sporo, ale niekoniecznie wszystko na specjalistycznym poziomie. Tu zaraz pojawia si臋 temat, delegowania zada艅 innym specjalistom 鈥 tak, to jest r贸wnie偶 opcja, tyle 偶e mnie jest dobrze znaj膮c si臋 na kilku(nastu) obszarach. Gdy trafi臋 na klienta, kt贸remu moje umiej臋tno艣ci w odpowiedniej dziedzinie nie wystarcz膮, zlec臋 to zadanie dalej. Ale z do艣wiadczenia wiem, 偶e ma艂e biznesy potrzebuj膮 wsparcia takiego, na kt贸re moje umiej臋tno艣ci, te 5/10 w zupe艂no艣ci wystarcza 馃槈

Ok, pot艂umaczy艂am troch臋 jak to wygl膮da ze specjalizacj膮 u mnie 鈥 teraz do brzegu.

Dlaczego skupi艂am si臋 na notatkach wizualnych?

Dzisiaj opowiem o jednej dziedzinie, mojej ulubionej, bo wcze艣niej nigdy nie mia艂am z ni膮 do czynienia, na 偶adnym gruncie 鈥 sketchnotingu. W艂a艣ciwie trudno powiedzie膰, 偶ebym jako艣 wielce rozwin臋艂a si臋 w sketchnotingu 鈥撀 male艅kimi kroczkami, powolutku ci膮gle ucz臋 si臋, 膰wicz臋, powtarzam i聽 stopniowo rozwijam si臋.

Nigdy nie potrafi艂am rysowa膰, nie lubi艂am, nie mia艂am odpowiedniego spojrzenia 鈥 moimi najwi臋kszymi rysunkowymi dzie艂ami by艂y wszelkie zawijasy i gryzmo艂y na ko艅cu ka偶dego szkolnego zeszytu. Zawsze podziwia艂am dziewczyny, kt贸re tak rewelacyjnie to robi膮 鈥 ale w 偶yciu nie przypuszcza艂am, ze ja kiedy艣 stworz臋 w艂asn膮 notatk臋 wizualn膮, np. z webinaru 馃檪 To by艂 kosmos dla mnie. I wtedy, pewnego pi臋knego dnia przeczyta艂am wspania艂e zdanie 鈥 偶e ka偶dy mo偶e si臋 nauczy膰 rysowa膰, wystarczy to i to i to. Wzi臋艂am wi臋c pierwszy lepszy marker, kartk臋 i zacz臋艂am gryzmoli膰 kszta艂ty.

7-scaled

Serio – ja te偶 mog臋 nauczy膰 si臋 rysowa膰?

Ogarn膮艂 mnie lekki szok, 偶e moje pierwsze kszta艂ty, ikonki, wst膮偶ki przypomina艂y te, kt贸re wypatrzy艂am w necie. I tak to si臋 zacz臋艂o鈥 M贸j rozw贸j jest powolny w tym obszarze, bo jednak, 偶eby nabra膰 wprawy trzeba 膰wiczy膰, 膰wiczy膰 i jeszcze raz 膰wiczy膰. Nie zlicz臋, ile marker贸w ju偶 wymalowa艂am, ile kartek zniszczy艂am 鈥 a niekt贸rych kszta艂t贸w, linii wci膮偶 nie potrafi臋. Albo ju偶 zaczyna mi co艣 wychodzi膰, ale pojawiaj膮 si臋 inne tematy, nie mam czasu usi膮艣膰 do tego przez 2 tygodnie i r臋ka zn贸w traci wpraw臋.

Ale nie poddaj臋 si臋 鈥 nie ja. B臋d臋 uczy艂a si臋 tak d艂ugo, a偶 m贸j poziom b臋dzie wystarczaj膮cy. Bo to po prostu lubi臋. Sprawia mi przyjemno艣膰 i mam w zwi膮zku z tym pewne plany 馃槈 Ale o nich na razie nic nie powiem 馃檪

To, czego nauczy艂am si臋 wykorzystuj臋 w codziennym 偶yciu do tworzenia mi臋dzy innymi takich planer贸w, jak na grafice ni偶ej. Ca艂a moja najbli偶sza rodzina z nich korzysta, udost臋pniam je r贸wnie偶 w social media albo przy zapisie do newslettera. Prawd臋 m贸wi膮c, newsletter jest mi potrzebny dzisiaj wy艂膮cznie po to, 偶eby dzieli膰 si臋 tym co tworz臋, ale kto wie co b臋d臋 robi艂a w przysz艂o艣ci 馃檪 Dlatego w艂a艣nie uwielbiam t膮 bran偶臋