Dobrze, szybko i tanio – które opcje wybierasz?

 

Zlecając swojemu kontrahentowi usługę często chcielibyśmy, żeby była ona wykonana szybko, tanio i dobrze. O ile przy realizacji  drobiazgów można próbować zmieścić się w tych trzech opcjach, to im skala zadania rośnie tym trudniej będzie znaleźć wykonawcę, któremu uda się spełnić chociaż dwie z nich.

Dlaczego nie da się połączyć jakości z niską ceną i szybką realizacją?

Wyobraź sobie sytuację, że potrzebujesz zamówić eleganckie, piękne, doskonale wykonane foldery reklamowe. Ogłoszeń potencjalnych wykonawców jest masa, duża część z nich twierdzi, że wykona dla Ciebie usługę szybko, tanio i dobrze. Czy to jest w ogóle możliwe, żeby te wymagania były spełnione? Czy doskonały grafik, taki, którego realizacje zapierają dech w piersiach  – robi swoje projekty tanio i szybko? (Jeśli takiego znajdziesz, to masz szczęście – z pewnością jest bardzo uzdolniony i  pracuje nad swoim portfolio – korzystaj więc szybko, ponieważ w najbliższym czasie już nie będzie ani tani ani szybki.

A teraz druga sytuacja – na przykład pozycjonowanie sklepu internetowego. Nie da się tego zrobić tanio, szybko i dobrze. Jeśli ktoś oferuje taką usługę to warto być ostrożnym, bo można się mocno przejechać. Jeśli chcemy zrobić to dobrze i szybko, to z pewnością trzeba mieć konkretny budżet na reklamy. Jeśli ma być dobrze i tanio, nie da się żeby było szybko. Musi trochę potrwać.

Zasada, że z tych trzech przysłówków trzeba wybrać maksymalnie dwa, żeby być zadowolonym z usługi, sprawdza się praktycznie zawsze. Nie szukajcie osób, które robią tanio, szybko i dobrze, szkoda na to czasu i pieniędzy.